Dagboek 1873: Aan Alle Ondernemers in 2023

8 MAART 2023

Dagboek 1873: Aan Alle Ondernemers in 2023

Geschreven door Stefan Kuijer
Functie Eigenaar Re-publiek

Krijg de klanten waar je recht op hebt

Stop met het maken van deze cruciale fouten (in het bijzonder #1). Je stuurt potentiële klanten regelrecht in de armen van je concurrenten en loopt vele duizenden euro's mis. Download nu de gratis gids en krijg de klanten waar je recht op hebt.

DOWNLOAD

Uit het dagboek van

Beste dagboek,

Het is 8 maart 1873 en ik ben een Nederlandse zakenman die in deze snel veranderende wereld zijn weg probeert te vinden. Ik maak me zorgen over de uitdagingen van deze tijd en hoe ik mijn bedrijf kan laten groeien en bloeien.

Een van de grootste uitdagingen van deze tijd is de technologische vooruitgang. Stoommachines, telegraaf en elektriciteit zijn nu de norm en als we als zakenmensen niet meegaan met de tijd, zullen we worden achtergelaten. Het is moeilijk om bij te blijven met alle ontwikkelingen en om te weten wat te kiezen.

Ik kan me voorstellen dat ondernemers over 150 jaar (dan zitten we geloof ik op 8 maart 2023 – “wat een gek idee”) zich ook zorgen maken over de snelle veranderingen in technologie. Er lijkt altijd wel een nieuwe innovatie te zijn die de manier waarop we zakendoen radicaal verandert. Maar het is ook een kans om te innoveren en onszelf opnieuw uit te vinden.

Een andere uitdaging waar ik tegenover sta, is de concurrentie. Er zijn zoveel andere bedrijven die hetzelfde doen als ik en het is moeilijk om op te vallen en klanten te behouden. Het lijkt soms alsof de enige manier om te overleven is door prijzen te verlagen, maar dit is niet altijd een levensvatbare strategie.

Ondernemers in de toekomst zullen deze uitdagingen zeker herkennen. De concurrentie is sterk en het kan moeilijk zijn om op te vallen in een drukke markt. Maar een oplossing die ik heb gevonden, is het opbouwen van een sterk merk. Door te investeren in mijn merk en het te onderscheiden van anderen, heb ik loyalere klanten aangetrokken en betere prijzen kunnen vragen. Het hebben van een sterk merk is een manier om een blijvende indruk te maken en een reputatie op te bouwen die vertrouwen en loyaliteit genereert.

Maak van je onderneming
een opvallend merk

Nu tijdelijk: geen verzendkosten

Gele sterGele sterGele sterGele sterGele ster
BEKIJK HET BOEK

Ik denk dat moderne ondernemers dan ook baat kunnen hebben bij deze aanpak. Het opbouwen van een sterk merk en het creëren van een unieke identiteit kan helpen om zich te onderscheiden van de concurrentie en de loyaliteit van klanten te vergroten.

In deze snel veranderende wereld zijn er tal van uitdagingen die op ons pad komen als zakenmensen. Maar ik ben ervan overtuigd dat het opbouwen van een sterk merk een belangrijke oplossing is om deze uitdagingen te overwinnen en te groeien als bedrijf.

Mocht er een ondernemer zijn die in de verre toekomst deze woorden zal lezen, dan hoop ik dat hij of zij mijn gedachten gadeslaat en ze serieus neemt. Ik wens je oprecht het allerbeste toe.

Tot zover mijn gedachten voor vandaag, dagboek. Tot de volgende keer.

Stefan

Maak van je onderneming een gedenkwaardig merk

PLAN EEN MERKPOTENTIE GESPREK™

VERTROUWD DOOR ENKELE VAN DE MEEST AMBITIEUZE MERKEN

Logo Aarden wit
Logo Beleef Dementie wit
Logo Barend Gerretsen

Re-publiek

Wij helpen ambitieuze starters, zzp’ers en het klein-MKB met het transformeren van hun onderneming naar een gedenkwaardig merk dat klanten aantrekt en opvalt in de markt.

Download de gratis gids

Stop met het maken van deze cruciale fouten en krijg de klanten waar je recht op hebt.

DOWNLOAD

RE-PUBLIEK | Koninginneweg 106, 2982 AP Ridderkerk | KvK 71646469 | stefan@re-publiekbranding.nl

ALGEMENE VOORWAARDEN