Hoe Anne Frank Ook Vandaag Ondernemers De Weg Wijst

1 MAART 2023

Hoe Anne Frank Ook Vandaag Ondernemers De Weg Wijst

Geschreven door Stefan Kuijer
Functie Eigenaar Re-publiek

Krijg de klanten waar je recht op hebt

Stop met het maken van deze cruciale fouten (in het bijzonder #1). Je stuurt potentiële klanten regelrecht in de armen van je concurrenten en loopt vele duizenden euro's mis. Download nu de gratis gids en krijg de klanten waar je recht op hebt.

DOWNLOAD

Anne Frank

Het is 1944 en Nederland is bezet door nazi-Duitsland. De bevolking lijdt onder de verschrikkelijke gevolgen van de oorlog en is op zoek naar hoop en vertrouwen. In deze donkere tijden is er één persoon die begrijpt wat er nodig is om mensen te inspireren en te motiveren: Anne Frank.

Anne Frank was een Joods meisje dat tijdens de oorlog met haar familie ondergedoken zat in Amsterdam. Gedurende haar tijd in het Achterhuis schreef ze dagboeken waarin ze haar gedachten en gevoelens uitte. Na haar dood werden deze dagboeken gepubliceerd en werden ze een symbool van hoop en verzet tegen de nazi's.

De klantreis

Net als Anne Frank begrijpen veel merken vandaag de dag het belang van branding gedurende de klantreis. Net zoals Anne Frank haar dagboeken gebruikte om haar verhaal te delen, gebruiken merken branding om hun verhaal te vertellen en een emotionele verbinding met hun klanten te creëren.

Het begint allemaal met het creëren van een sterke merkidentiteit. Dit betekent dat het merk duidelijke waarden en doelen moet hebben die aansluiting vinden bij de doelgroep. Het merk moet in staat zijn om zich te onderscheiden van hun concurrenten en een emotionele reactie op te roepen bij hun klanten.

Wanneer klanten voor het eerst in aanraking komen met het merk, is het belangrijk dat ze meteen de essentie van je boodschap begrijpen en dat het merk een sterke indruk achterlaat. Dit kan door middel van visuele branding zoals logo's, kleurenschema's en verpakkingen, maar ook door middel van verhalen die het merk vertelt.

Als klanten vervolgens verder komen in de klantreis, is het essentieel dat ze zich verbonden blijven voelen met je merk. Dit betekent dat het merk consistent moet zijn in alle communicatiekanalen en op alle touchpoints – dus letterlijk elk aspect van je merk, van de website tot de klantenservice. Door consequent dezelfde boodschap uit te dragen, wordt de kans groter dat klanten loyaal blijven en een langdurige relatie met je merk aangaan.

Maak van je onderneming
een opvallend merk

Nu tijdelijk: geen verzendkosten

Gele sterGele sterGele sterGele sterGele ster
BEKIJK HET BOEK

De ervaring met je merk

Net zoals Anne Frank een symbool van hoop en verzet werd, kunnen merken ook een symbool van vertrouwen en inspiratie worden voor hun klanten. Door een sterke merkidentiteit te creëren en deze consistent door te voeren door de hele de klantreis, kunnen merken een diepe emotionele verbinding met hun klanten opbouwen.

In de donkerste dagen van de Tweede Wereldoorlog was het verhaal van Anne Frank een bron van licht, hoop en inspiratie voor Nederland. Vandaag de dag kunnen merken een vergelijkbare rol spelen in het leven van onze klanten, door middel van sterke branding en een consistente merkbeleving.

Stefan

Maak van je onderneming een gedenkwaardig merk

PLAN EEN MERKPOTENTIE GESPREK™

VERTROUWD DOOR ENKELE VAN DE MEEST AMBITIEUZE MERKEN

Logo Aarden wit
Logo Beleef Dementie wit
Logo Barend Gerretsen

Re-publiek

Wij helpen ambitieuze starters, zzp’ers en het klein-MKB met het transformeren van hun onderneming naar een gedenkwaardig merk dat klanten aantrekt en opvalt in de markt.

Download de gratis gids

Stop met het maken van deze cruciale fouten en krijg de klanten waar je recht op hebt.

DOWNLOAD

RE-PUBLIEK | Koninginneweg 106, 2982 AP Ridderkerk | KvK 71646469 | stefan@re-publiekbranding.nl

ALGEMENE VOORWAARDEN