Je Loopt Geld Mis Als Je Bedrijf Niet Dit Doet

14 DECEMBER 2022

Je Loopt Geld Mis Als Je Bedrijf Niet Dit Doet

Geschreven door Stefan Kuijer
Functie Eigenaar Re-publiek

Krijg de klanten waar je recht op hebt

Stop met het maken van deze cruciale fouten (in het bijzonder #1). Je stuurt potentiële klanten regelrecht in de armen van je concurrenten en loopt vele duizenden euro's mis. Download nu de gratis gids en krijg de klanten waar je recht op hebt.

DOWNLOAD

Het geklap van de laatste hamerslagen was voor kapitein Christopher Jones duidelijk hoorbaar. Tevreden zag hij hoe zijn nieuwe schip in gereedheid werd gebracht in de scheepswerf van de familie Darley.

Terwijl de laatste hand werd gelegd aan de middelste mast, wist niemand hoe beroemd dit schip zou worden. Het zou aan de basis liggen van een compleet nieuwe cultuur die in de eeuwen die erop volgden zelfs zou uitgroeien tot een wereldmacht.

Nadat het schip voltooid was werd het gedoopt onder de naam de Mayflower. Het eerste schip dat met 102 mensen aan boord op weg ging naar een nieuw leven: naar Amerika.

Veel mensen beweren dat het schip vanuit de haven van het Engels Plymouth op 6 september vertrok richting New England. Een reis van twee maanden die niet zonder slag of stoot is verlopen.

Echter een aantal jaar ervoor werden vele van deze bemanningsleden vervolgd en ter dood veroordeeld. Engeland was in oorlog met de ‘afvalligen’ van de Anglicaanse kerk. Deze afvalligen, ofwel puriteinen, stonden voor een zuiver geloof en waren het fundamenteel oneens met de decreten van de Engelse kerk en de koning Jacobus de Eerste.

Zij vluchtten naar het vrije Nederland en kwamen via Amsterdam uiteindelijk in Leiden terecht. Maar in Nederland vonden zij het tegenovergestelde. Nederland was te vrijzinnig en de armoede werd door de Tachtigjarige Oorlog steeds heftiger.

Op 22 juli 1620 besloten de puriteinen om hun heil in de Nieuwe Wereld te zoeken en stapten op in de Rotterdamse haven op het schip de Speedwell richting Southampton – waar zij overstapten op de Mayflower.

Deze puriteinen, waaronder er een aantal Nederlanders aan boord waren, worden nog steeds gezien als de eerste Amerikanen. Zelfs vandaag de dag zijn er nog zo’n 25 miljoen Amerikanen die direct afstammen van deze eerste puriteinen.

De uiteindelijke drijfveer om stad en land achter te laten en de oceaan over te steken naar een hele nieuwe, onbekende wereld is bewonderenswaardig. Deze mensen stonden voor een overtuiging en waren bereid alles op te geven om daaraan trouw te blijven.

Vandaag de dag zien we ook dat merken die leven volgens een bepaalde overtuiging veel trouwe klanten hebben. En veelal hebben deze overtuigingen te maken met het beter achter laten van de wereld of het optimaliseren van de beste eigenschappen van een individu.

Het is dus niet iets wat vroeger alleen gedaan werd. Juist niet. In ieders menselijk DNA zit – in meer of mindere mate – deze overtuiging. Daarnaast hebben we een verantwoordelijkheidsgevoel naar elkaar en voor de generaties na ons.

Maak van je onderneming
een opvallend merk

Nu tijdelijk: geen verzendkosten

Gele sterGele sterGele sterGele sterGele ster
BEKIJK HET BOEK

Het verschil tussen de zorg voor de wereld en het optimaliseren van de potentie van het individu is kleiner dan je denkt. Het lijkt of het een zorg draagt voor anderen en de tweede slechts zorgt voor verbetering van jezelf.

Maar wanneer merken ervoor zorgen dat zij een aandeel hebben in het verbeteren van een individu, dan kan deze persoon zijn positieve invloed in zijn omgeving vergroten, wat dus ook zorgt voor een betere wereld, maar op kleinere schaal.

Het zijn vaak één van deze twee factoren die een onderliggende motivator zijn voor consumenten en waardoor zij onderdeel willen zijn van een merk die als missie heeft dit te maximaliseren. Afhankelijk van het aanbod en de persoon die je bent wordt ieder door andere dingen aangetrokken.

Het feit blijft dat een bedrijf vandaag de dag meer moet zijn dan alleen een verkoopplaats voor een product of dienst. Bedrijven hebben de kracht om een positieve impact te leveren aan de maatschappij. Dit is een van de factoren die ervoor zorgt dat je bedrijf voor zoveel meer staat dan alleen het aanbod.

Ze betrekken klanten actief, en maken hen onderdeel van de beoogde impact die ze willen creëren. Zelfs wanneer concurrenten een beter aanbod hebben of goedkoper zijn, maar er niet voor zorgen dat zij hun klanten meenemen in hun missie, geen duurzame relaties met hen opbouwen, dan zullen deze mensen voor jouw bedrijf kiezen en je trouw blijven. Wie wil dat niet?

Stefan

Maak van je onderneming een gedenkwaardig merk

PLAN EEN MERKPOTENTIE GESPREK™

VERTROUWD DOOR ENKELE VAN DE MEEST AMBITIEUZE MERKEN

Logo Aarden wit
Logo Beleef Dementie wit
Logo Barend Gerretsen

Re-publiek

Wij helpen ambitieuze starters, zzp’ers en het klein-MKB met het transformeren van hun onderneming naar een gedenkwaardig merk dat klanten aantrekt en opvalt in de markt.

Download de gratis gids

Stop met het maken van deze cruciale fouten en krijg de klanten waar je recht op hebt.

DOWNLOAD

RE-PUBLIEK | Koninginneweg 106, 2982 AP Ridderkerk | KvK 71646469 | stefan@re-publiekbranding.nl

ALGEMENE VOORWAARDEN